Amager modern IPA (Amager kåååd) 6% (IPA)

15.03.2014 11:47

Jeg har tidligere prøvd fire øl fra danske Amagers sinner series. Alle av meget høy kvalitet. Denne er ikke fra samme serien, men dette er rett og slett kvalitet fra ende til annen! Herlig IPA! Danmark er vel sammen med USA og Belgia de landene jeg helst ville dratt på øloppdagelsreise til, det er utrolig mye bra som kommer fra dette flate nabolandet vårt.

 

Denne IPA’n er fin gylden med medium skum som ligger igjen på glasskanten når det synker sammen. Herlig aroma av furu, aprikos, grapefrukt og sitron. Muligens ananas også. Smaken er like bra, her er det rikelig med bitterhet, akkurat slik jeg liker en IPA. Medium konsistens på dette i mine øyne velbalanserte brygget. Først får man all smaken fra fruktene, så den deilige bitterheten. God og bitter ettersmak som sitter i litt. Drakk den til taco'n, og bitterheten dominerte kanskje litt mye, men jeg koste meg! 65 kr fra bestillingsutvalget til polet. Jeg deler ut hele 85 poeng og en klar anbefaling!