Kinn Skoddehav 6,5% (IPA)

11.08.2014 23:02

På grillings hos Kleven nå på fredag. Hadde med meg en del IPA, og denne jekket jeg faktisk til maten. Mer om den kombinasjonen senere. Kinn er et bryggeri jeg har sansen for. Fra de store og flotte flaskene, artige etikettene, fantasifulle navn og ikke minst til selve innholdet bærer dette preg av kvalitet. Disse flaskene er jo også som skapt for å deles, og både Petter Egil og "Bøni" fikk ta del i hyggen. Petter Egil konkluderte med at den var god, mens "Bøni" fortsatt venner seg til smaken av humle og er i skrivende stund generelt litt skeptisk til IPA. Men hva syns så jeg? 

Skoddehav er lys gul med medium skum. Aromaen er sitrus, malt og noe tropisk frukt. Smaken er mildt bitter. Ellers er det sitrus og malt. Noe krydder, mildt av furu og muligens grapefrukt i tillegg. Medium konsistens på denne. Passet meget bra til entrecôte, krydret kylling og Klevens utmerkede hjemmelagde salsa. Jeg deler ut 75 poeng.